Alla inlägg under april 2008

Av Emelie Ålander - 30 april 2008 23:11

Hej allihopa!

Nu så är man ganska trött, men det är inte så konstigt har ju jobbat hela dagen! Sedan blåste jag ner till stan och träffade min älskling som är hemma nu! Vi har varit på två brasor och sedan friade vi med att äta på max ute i birsta gott! Vill även säga Grattis till Kalle som klarde uppkörningen idag! och kom från hela Sverigei ska hitta på nåt på fredag och jag känner mig festsugen , så det bli nog så! Undrar varit vi ska vara! Men före festen så ska jag jobba! Men men pengar! Ska även jobba bägge perioderna på hemtjänsten fast på bägge grupperna! Måste ta ledigt om det går för jag ska på utbildning i Berga, hoppas jag kan börja två dagar senare på mitt jobb då! Vi får se hur det går!

Nu är jag trött! Ska krypa till kojs nu med älsklingen min!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 29 april 2008 22:16

Ja äntligen tisdag! Inte för att jag vet riktigt varför jag säger så men ,men!

Jo kanske för att jag var uppe rätt så tidigt imorse nämligen halv nio. Gav mig ut och gick vid kvart över nio. Det var skönt och det var varmt! Sedan så gick jag hem, läste tidningen, gjorde mig färdig! Sedan åkte jag till mormor och hon sa att hon behövde åka till Fränsta och dit det bar! Var och handlade lite mat och så blommer! Var även på graven en sväng! Ja sedan hem till momor det bar igen och då åt vi lite! Sedan åkte jag till Stöde och hjälpte pappa lite! Å sedan hem och gjorde mat trodde min käre mor skulle komma hem när maten var kalr så jag åt, å när jag precis hade ätit klart så kom hon hem såg mer död ut än levande! Men hon var trött! Ja sedan så skulle jag kratta lite men löven blåste bort! Jag fick då syn på att en utav hundarna var lösa så jag gick och knäckade på och mycket riktigt så hade han smitit från sin kedja! Ja sedan gick jag in och mamma klippte mig och färgade håret! Har även varit och solat! Å nu så är det inte långt kvar tills man får träffa älsklingen! Han får jag träffa imorron! Men han kommer ikväll, men jag ska jobba imorron!

Ha det bäst!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 28 april 2008 20:48

Hejsan! Uppe vid tio imorse! Fikade sedan så hoppade man in i duschen! Klar så åkte jag ner på Ica och handlade lite grejor! Sedan hem ställde in grejorna! Sedan så åkte jag till stan på matten! Men innan jag var på matten så log jag bakom en lastbil full med jord och luckan åkte då upp på den så jag fick allt på min bil typ. Så han som körde lastbilen  stannade och vinkade fram mig och frågade om det gick bra å det gjorde det, som tur var! Det var lite läskigt måste jag säga! Ja på matten var jag i en time å det är jätte skoj när man fattar! Men det är ju inte alla gånger! Hemma igen vid kvart i tre! kokade då kaffe åt mor! Sedan så gjorde jag lite mat! Mamma och Maria är istan och äter middag med Annette för hon har gått i pension. Så just nu är jag hundvakt åt Kruse! Men han är lite mammig så han gnäller lite granna! Men han vart trött när han och jag var på en prommenad förut! Har inte hört att han gnällt nåt då!

Har pratat med älsklingen min idag! På onsdag för jag träffa han! Längtar så!

Älskar dig!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 27 april 2008 10:48

Hejsan! Ja igår så var jag på vårmässan och fick åka bandvagn och valpbilen! Det var skoj! Vi körde fast med valpen också så då fick de komma och dra loss oss med bandvagnen det var en upplevelse! Ja sedan så kollade jag på uppvisningen som hemvärnet hade! Jag ska fan gå med i det! För jag tror att det är ul!  Ja efter det så gick jag och Maj in på mässan en sväng! Köpte väl linnen! Maj köpte en väska hon! Ja sedan åkte jag hem till dem och fick middaga där men före middagen så drog jag på brista för att köpa de vindbyxorna som pappasen vill ha! Å sedan till middagen! Efter den så blåste jag hem och in med de byxorna och så vart han glad! Vilken tur att han har en dotter som kan fixa och dona! Ja sedan så gjorde jag väl inte så mycket mera! Åkte till lya och prata med mamma! Igår hade jag ont u ryggen så jag knappt kunder röra på nacken och har det forfarande men det är lite bättre nu!

Vid ett idag sk vi nog upp på gösunda berget om det inte regnar!

Älskar dig Rickard!

Av Emelie Ålander - 26 april 2008 10:20

Hejsan!

Ja igår så var det löning och det skulle vi fira med att äta middag på björns! Men det var inge vidare roligt för jag hade sådan fruktansvärd huvudvärk så jag trodde att jag skulle spy! Så jag fick inte i mig ett dugg! Men tog med mig maten hem! Tog en alvdeon och la mig och så i två timmar å då gick det över! Jag var väl helt enkelt övertröttad och hade druckit för lite på hela dagen! Men det var ju tur att det gick över! För sedan så åt jag maten å det var gott gott! Ja nu idag så ska jag ner på vårmässan! Så nu ska jag hoppa in i duschen! Men ha det bästa allihopa!

Å Rickard jag älskar dig!

kram

Av Emelie Ålander - 24 april 2008 21:54

Ja imorse så tog jag på mig mina nya skor som jag köpte igår och sedan så for jag till stan på matten! Var där en timme men jag tycker det är svårt! men jag får väl slita med den! ja sedan så for jag till Maj och luncha med henne, sedan på speedline med bilen där det la om till sommardäck på min bil så nu är min bil så fin! Fast den skulle behövas tvättas men men så är det! Å har även fått lönspecen idag! Å kan ni tänka er att jag har pratat med min älskling idag med! han har haft marsch och vandrat i fem mil så han var ganska slut nu! men tyvärr så kommer han inte hem till helgen utan han kommer på tisdag! Å det ska jag nog klara av! Har ju klart sådant förut så!

Ja nu så tror jag att sängen väntar för mig för imorron så börjar jag 7.00 och jobbar till 17.00 Men det blir ju pengar! Å jag är jätte glad för att jag får jobba så jag är inte ledsen eller så! Men man måste kunna säga nej ibland å!


Jag älskar dig Rickard!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 23 april 2008 21:57

Hejsan! ja imorse så hade man sovmorgon kelv upp vid tio! Läste tidningen sedan så gav ma sig ut i det underbara vädret! Jag gick en mil idag på en timme rikitgt skönt och roligt för jag lyssnade på musik! När jag kom hem så var mamma vaken efter ha jobbat natt å! Ja så då sa jag att jag hade varit ute. Ja sedan så åkte vi till mormor! Å då så bestämmde vi hastigt och lustigt att vi skulle till stan och dit det bar! Vi kom väl tillbaka till mormor vid halv nio! Å nu är vi hemma i lyan igen då!

Tycker det är kostigt att man inte hört nåt från älsklingen på två dar!

Kram

Av Emelie Ålander - 22 april 2008 18:38

Imorse så tyckte jag att det var skönt att få kilva upp för jag hade sovit så himmla bra hela natten! Vilket måste vara ett undantag tror jag! För det var himmla längsedan jag sov hela natten utan att vakna! Så imorse så var Emelie utvilad! Jag nästa sprang in i duschen. Ja sedan så åt jag frukost och läste tidningen! Sedan när man skulle åka så var det bara det att man måste skrapa rutorna eftersom det hade varit lite kallt ut inatt! Men men så är det väl! Ja jobbat hela dagen och då blir man trött och slut, ibland så hänger inte huvudet med riktigt! Mamma hade gjort middag hon tills jag kom hem! Hon lekte lite frisör också! Fast inte på mig! Ja vi åt! Å nu så har jag diskat upp och tar mig tid att skriva i bloggen! Ja så är det!

Imorgon är jag ledig iaf det är skönt!

Undrar vad jag ska göra nu då? Kanske ta mig en prommis! Får väl se!

Undrar hur älsklingen ha det då?


/Emelie

Ovido - Quiz & Flashcards