Alla inlägg under april 2009

Av Emelie Ålander - 26 april 2009 19:12

Ja nu är äntligen denna helg över!

Jag har haft jätte skoj har nämligen kört bandvagn hela helgen jag!

Mycket skoj. Men det är inte så roligt när man kört samma vända 511 gånger på tre dagar man hinner bli väldigt less.

Å samma ungar som kommer och ska åka 58 gånger då hinner man bli ganska less. Så idag har jag sagt till små glina att nu får det vara nog med åkandet. Men de fick sig en sista vända iaf.


Sedan så kom Wille och pappa och jocke ner en sväng och fick åka.
De var mycket inpad. Iaf lill brosan min va de över att jag kunde köra och vågade gasa på så det fick åka av.

 De fick även prova på att åka upp på snöhögen vilket dom tyckte var jätte häftigt!


Ja lite kort om helgen.

Nu har vi tvättat av bandvagnarn som var full i lera.  Tog en timme!


Kram på er!

Av Emelie Ålander - 22 april 2009 18:40

Hejsan!

Har nu gått några dagar sedan jag skrev sist.


Har iaf hjälp mamma igår hela dagen lång med att städa och gno och städa. Vi hann även med en sväng till Matfors på Ica- Sedan lunchade vi i matfors.

I dag har jag hadt så ont överallt.


Var i väg till I idag och grejade lite granna. Fick en jätte fin kostym. Hoppas att magen kryper så att jag kommer i den å!

Ja så är det.

Men har ju börjat ra nu. Gick ifrån Komvux till Ljusta i måndags. Idag nu ikväll har jag och älsklingen gått från Ljusta till birsta och tillbaka. Måste röra på fläkset för att komma nånstans.

Å nu snart träning!


Många kramar på er!


Av Emelie Ålander - 19 april 2009 20:57

Jag har inte varit hemm spec mkt denna vecka som gått. Men när man väl kommer hem så fungerar inte strömen hemma. Så jag får panik ringer mamma och frågar då säger hon att jag inte ska röra nåt. Å det gör jag inte heller utan jag åker och jobbar. Mamma kommer hem fixa säkringen sedan så upptäcker hon vattenskada i Willes förra rum och inne i tv rummet upptäckte vi igår.

Så nu är det inte så roligt ingen. Mamma som lagt ner sådan tid på att få fint nu är det bara att börja om igen då! Ojoj.


Hyresvärden var å kolla på det igår. Sa bara ojoj skulle ringa försäkringbolag på måndag.

HUhu!

Har man fastighet så måste man underhålla så är det ju.


Det var en läcka hos granne på övre i köket så hade läckt och runnit ner i golvet och sedan ner hos oss.


Jupp så är det!


Kram

Av Emelie Ålander - 14 april 2009 06:56

Hade kollat fel i kalendern trodde hela tiden att jag började sju idag. Så jag har varit uppe länge nu när jag tills slut kollade i kalendern där det står att jag inte börjar förrens kl halv åtta. Något less man blev då då. Kunde ha sovit ett tag till då. Men men gjort är gjort.


Har iaf tillbringat helgen i fjällen jag ochRickard. Vi hyrde skidor sådan där tur skidor och drog ut å åkte lite. Mkt bättre än mina längdskidor tyckte jag att det var iaf. Vi hyrde de på lördagen men då åkte vi inte så värst mkt. Utan på söndagen så gavvi oss ut på en lång tur. Kul var det men jobbigt å varmt å. Men det är himmla bra träning det dära.

Igår då så var vi ute och gick en sväng. Sedan gassade vi i solen. Gick in och gjorde pizza till lunch sedan packade man klart och in i bilen. Å hemåt det bar. Hemma i stöde vid fem och Fi vart så glad så. Tog med henne till stan och sedan packade man om lite och tog även min bil till stan. Väl i stan fick vi kalkon till middag mummsigt.

Ja sedan var det väl inte mkt det vart gjort på kvällen. Kände mig så trött så jag somnade och vaknade igen och gick och gjorde mig i ordning.Ja dagens bravader har ni väl redan hört.

Kram

Av Emelie Ålander - 9 april 2009 22:32

Hejsan!


Ja idag är det skärtorsdagen då alla påskkärringar åkert till blåkulla!


Idag har man inte gjort så mkt. Men jag har iaf gått till Stöde det var jätte skönt en timme och en kvart tog det. Gick till Pappa då. där jag var ett tag. Sedan så bad jag han köra mig hem! Snäll som han var så gjorde han det.

la mig och vila.

Sedan hoppade jag in i duschen för att göra sig i ordning för jobb.

Jobbat ikväll har jag gjort.

Nu hemma.
Fia hon är ute hon ska ropa in henne snart. Å sova därefter.

Imorron vet jag inte vad jag ska hitta på tills min älskling kommer och hämtar mig. För imorron åker vi till Fjällen till mamma och conny.

Mysigt att komma bort ett tag å!


Glad påsk på er!

Av Emelie Ålander - 4 april 2009 19:14

Hejsan!

Ja igår så var det fredag och jag och Kristin var och tränade. Sedan så tog vi en sväng på birsta. Uträttade lite ärende och sedan så lunchade vi där.

Sen så envisades hon med att hon skulle gå hem fast jag sa att jag kunde köra henne hem. Men hon vann så hon gick hem!


Jag åkte till Rickard och laddade inför kvällens fest hos Marie och Markus. Var 20 pers där och kul var det också. Roligast var att man inte vart så full och kunde vara med till kvällen slut med sitt glada humör. Sedan så fick jag ju styra en tjej hem som inte var spec nykter alls. Men men man lärde ju känna henne å!

Rickard kom och mötte mig och sedan gick vi hem till honom där det var massa lumparpolare som satt och drack öl och pratade. Jag hälsade på alla. När jag kom in i rummet vart det jätte tyst.

Undra varför?


Ja sedan så var man väl med i snacket lite. Fikade för att jag var hungrig. Gjorde mej klar för natten. Sov och vakande å mådde prima det var jätte kul tyckte jag. För de övriga på festen som jag var på mådde inte spec ba.


Nu idag har jag inte alls haft mkt för mig. Slappat i sängen., Varit ute på en promenad! Ja det är vad jag hunnit med idag! Sedan har man även ätit och lyssnat på ännu mera lumpen snack.


Ikväll eller rätt snart kommer Kristin och hämtar mig vi ska på bio! Sedan får vi se vad som händer!

Massa kramar på er!

Ovido - Quiz & Flashcards