Alla inlägg under december 2008

Av Emelie Ålander - 30 december 2008 17:06

Hejsan!!

Nu är jag och Rickard i fjällen. Vi åkte hit igår och vi gjorde ett stopp i Östersund för att äta lunch och gå på systemet. Mysigt där! Hittade även en fin tröja på rean där igår.


Idag så har vi varit i trillevallen och åka slalom kul,,men kallt. Vi åkte där några timmar. Sedan åkte vi hem igen. Nu är vi i stugan och väntar På de övriga ska komma. Sofia,Johan,Kenny, Diana och Kennys barn. Sedan blir det middag!


Nu gör jag faktiskt inte så mkt!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 25 december 2008 11:58

Hejsan!Hoppas ni alla hade trevligt igår. Det hande iaf jag fast det slutade väl inte vidare bra men även det löste sig som tur va. Men ibland så fattar jag inte riktigt varför man säger en sak och menar en helt annan det tycker jag är lite konstigt.

Så nu ihelgen som kommer så blir jag utan kärlek för han ska fara till stockholm en sväng.


Nu har man ätit lite julegröt och ska snöra å sig pjäxorna och åka lite längdskidor!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 20 december 2008 12:46

Hejsan

ja nu var det ett tag sedan man skrev igen. Men iallafal så är det fyra dagar kvar till julafton för er som missat det.

Å Jag har bara en julklapp kvar alltså nästan klar. Skrev ju i förra inl'gget att jag var klar men inte än. En kvar sedan så. Men det klarar jag.


jag jag tänkte berätta för er att jag vart knuffad av en fet jävla lstbil i torsdags när jag och mormor och rickard var på väg hem från Birsta. Å jag står då och väntar på att få svänga ut från timmervägen och bilar kommer det så jag kan inte kör. men då den token knuffar mig först en gång. Då frågar mormor vad händer och jag svara vi blir knuffad. Å ännu en gång till. Då kliver hon ut och börjar knakka på hytten men det tar lång tid innan han reagerar. Men till slut gör han det. Å mormor skäller på honom. Å han nekar att han hade kört på oss också men sedan så forstod han ju att han hade gjort det. Å jag bara grinade hela tiden. Rickard körde hem men jag körde igår och har kört bil idag så någe skraj är jag inte, men har en himmla respekt för lastbilar hädan efter. Deras ordspråk är störst går först.

Ja uscha fy men tur var det väl att det gick bra vi kunde ju lika gärna ha åkt ut i vägen och blivit påkörda.


Ja nu ska jag snart åka till staden.men först så väntar duschen!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 16 december 2008 20:43

hejsan!

japp idag har man jobbat igen efter att ha varit ledig en dag. Å dagen i sig har gått ganska fort men det var väl därför man fick åka upp på höjden en sväng å kanske. För dit tar det ju lite tid.

Ja sedan så åkte man hem och gjorde mat åt mamma och mej. Var snäll med mamma för hon har bytt gardiner åt  mig idag för det fick jag som en förskottsjulklapp av henne! Ja sedan så åkte man till mormor en sväng.

Hon å jag ska till stan på torsdag en sväng!

ja det var allt för mig denna gång!

Av Emelie Ålander - 15 december 2008 21:04

Japp som ni har märkt så är det nu ett tag sedan jag skrev blogg. Det är därför att jag ine haft någon lust alls att skriva. Har tyckt att det kännts så jobbigt att behöva skrev lite.

Men nu kanske det är borta.

Iaf så är det Måndag idag och man sov hos älsklingen i natt efter att ha jobbat en hel helg. Ja vi kollade på film men jag somande för att jag var så sjukt trött efter denna helgs arbete.

Idag så har man varit på komvux en sväng. Å gissa om jag nästa är klar med julklapparna nu jodå bara en enda kvar. Hihi när juleklappar lackas in och dörren stäng för näsa din det är bara roligt.

Ja handlade på Ica maxi innan man åkte hem, men kom bara till matfors så ser man inte ett skit för man har ju nämligen slut på spolarvätska i bilen. Fick köpa och fylla på och då var det som en helt annan värld.

Väl hemma lagade mat och åt. Slog in julklappar.

Sedan åkte damsugaren fram för att städa lite och det vart genast mycket bättre här.

ja det var allt för mig denna gång.!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 7 december 2008 15:01

Hejsan kära blogg läsare!

Jag har inte skrivit på en veckan men det är därför att jag har varit så trött på kvällarna, å föresten så har vi pluggat istället.

Har som sagt  varit i Boden och kört bandvagn igen då fast denna vecka var våra vinterutbildning. Men för Lastbil så var det sommar vilket är jätte konstigt eftersom det är så mycket snö i Boden!

Men fasen vad kul det har varit.

På tisdagen så tolkade vi efter bandvagnen det var skoj. På onsdagen så kom jag inte ihåg.

Torsdagen så var det den roligaste dagen på hela vecka. På förmiddagen så körde vi på myr och turades om att reka väg. Sedan var det lunch på tre renar som resturangen heter. Sen ut på Heden basen det bar och där körde vi halkbana. Å gissa som var först i en snökant då?? Jo det var jag och jag tror aldrig att jag har skrattat som mycket som vi gjorde denna dag. Alla skrattade som bara den. Det var mycket lärorikt att köra  ute på en halbana och testa hur mycket en bandvagn tål. Efter vi alla hade kört några gånger så fick vi träna på att bogsera det var ju kul det med. Men tog lite väl lång tid,

Åkte sedan därifrån och ställde bandvagnarna  inne under tak så de fick tina av tills på fredagen.

Å på fredagen så lämande vi in alla våra grejor, sedan vårdade vi bandvagnen. Sedan ställde vi in dem i föråd. Så det var lite tråkigt på fredagen. Efter lunchen så hade vi prov å jag klarde allihopa. Å vi Alla som gick kursen fick VG i betyg. Fasen vad det är kul för nu kan man gå vidare inom försvarsmakten. sdan på kvällen var det avslutningsmiddag. Å igår så lämande man Boden med tårar i ögonen!


Nu i Sundsvall har hunnit med en sväng på Birsta shoppat lite julklappar!

Nu ikväll ska man på julkonsert!

//Emelie


Ovido - Quiz & Flashcards