Alla inlägg under november 2008

Av Emelie Ålander - 30 november 2008 21:39

Hejsab!

Nu är man i Boden där det är mkt snö vill jag lova. Har varit här sedan 18 tiden. Har nu fixat in hos i baracken.

Å vi har kul här som alltid detta är så bra grupp verkligen.


men nu vet ni att jag är framme i Boden. Men vill bara hem till min älskling, känns så konstigt att det var jag som åkte å inte han idag! Saknar dej hjärtat mitt!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 29 november 2008 22:29

Hejsan!

Japp imorron så bär det av till kallare breddgrader. Det är nämligen 20 minus där å 3 dm snö. Gruvar mig lite ska ni veta. men bara man kommer dit så kommer det att gå fort och vips så sitter man på bussen på väg hem igen.


Men ska ju ändå vara där i en veckans tid nu när äntligen älsklingen min har kommit hem så är det min tur att åka. Det känns lite jobbgt faktiskt. Men men ska nog gå det med.



Nu ikväll så har vi bakat var roligt att vi bakde tillsammans det är inte ofta det händer, tycker vi borde gör det mera. För det är roligt.


Nu snart så ropar sängen på mig.

Sorry Elin men mamma har tagit sin dator där hon har bilderna på bordet. Men så fort jag kommer hem igen så ska jag haffa den och lägga ut en bild på det. Lovar dig!


Ha det så bra!

Av Emelie Ålander - 26 november 2008 21:29

Som svar på din fråga Elin. Så lägger jag ut en bild på det imorron!


Ja lite uppdaterning över den dagar jag inte har bloggat.

För jag har nämligen jobbat på Torpsro dessa två dagar för de övriga personalen har varit till Storhogna och roa sig.

Roligt att jobba men svårt att hitta när man inte varit där på två månader.


Ja för er som har missat det så muckar min underbaa älskling imorron. Å kan ni gissa om jag är glad över det??? Jo vart hur lycklig som helst när han berättade att han kommer hem redan på torsdag. De blev inget festande då. Utan de tar de till våren istället.

Så imorron så jobbar man kvällen. Sedan hem en stund och sedan ner till staden och ta emot honom vid bussen.


Å på söndag så åkér jag till Boden för en veckan vinterutbildning i bandvagn spännade. Så jag ska mysa så mycket jag bara kan så jag klara mig, men har jag gjort det i snart ett år så lär jag göra det en vecka också eller vad tror ni?


Nu så ska jag kolla lite på tv.

/Emelie

Av Emelie Ålander - 22 november 2008 19:28





Förut så var det i Furu och var jätte slitet men nu är det frächt igen. Å Jag tycker det är skit snyggt! Tack mamma för hjälpen och för att du är så händig!

Av Emelie Ålander - 22 november 2008 19:16

Hejsan!

Ja igår kväll så åkte jag och hämtade Wiklunds för att vi skulle ha middag. Vid sju tiden på kvällen så var det ganska halt på vägen så jag körde sakta. Väl här hemma igen så började vi pyssla med matlagningen men innan vi satt i gång helt. Så skulle jag sätta mig ner för att jag skulle öppna paket. Men hallå jag fyllde ju faktiskt år förra lördagen. Fick fin ljuslykta av Marie och av Markus fick jag shots glas som vi invigde på kvällen! Av Erika fick jag ett doftljus som står på ett fat luktar jätt gott!

Ja sedan så gjorde vi mat. Lax å potatis. Gott Gott.

Medan vi åt så kollade vi även på Idol.

Sedan blev det efterätt men före det så diskade jag upp. Diamtårta till efterätt.

Sedan så hade vi skoj hela kvällen.

Men vissa fick väl i sig lite för mycket då. men det är såndat som händer. Så då åkte mattan ut och jag fick städa igen var liksom lite dumt att ha städat innan festen skulle ha gjort det efter.

Å vid fyra på morgonen så kom mamma och hämtade dem.

Jag gick å la mig somande på en gång. Hade sjukt ont i huvudet när jag vakande. Startade tvättmaskinen vid halv åtta. Sedan la jag mig ett tag till. Kolckan blev tolv upp och åt. Sedan en liten vila innan jag tog tag i alla disk och städade upp. sedan gjorde jag mat. Men hade ingen vidare matlust. Duschen lokade efter det.

Mamma hon är klar med bordet nu är jätte fint.

Pappa å wille var hit och såg bordet oxå. De tycket det var snyggt.


Å nu sitter jag här och väntar på att Marie och Markus ska komma å hämta hans plånbok.

ha de bästa






Av Emelie Ålander - 21 november 2008 16:24

Ja denna vecka tycker jag har varit himmla långsma må jag säg. Å inte har man fått jobba ett skit denna vecka. är lite purken över det. Å mamma hon är brydd om jag klara mig! Ja idag har jag iaf haft en städdag och färgat utväxten har jag också gjort. Så nu är det inga blond hårstrån som sticker fram inte.

Skulle nästa behöva klippa mig igen, eftersom mitt hår växer så fruktansvärt fort så är det nog rimligt att klippa sig snart. Men icke det får vänta tills jag kommer hem från Boden. För lite mer än en vecka så åker jag upp till Boden för att göra vinterutbildningen på BV 206. Tycker det ska bli skit skoj!


Till rånga på det igår kväll när jag åkte från pappa å var nästa hemme så ringer min mobb å den ligger så klart i fickan på byxorna så jag försökte att svara smidigt, men det gick inte så bra för när jag väl hade fått fram telen så hade jag redan svart. Å jag visste inte vem det var. Men så började jag med att säga hej det är Emelie. Ja då var Det ju Karro från hänta som ringde mig och frågade om jag hade bokat någon resa. å nej var det ju på den frågan. Men jag löste det sedan när vi hade sagt hejdå. Men det var en glad överaskning att hon ringde mig. Å hon hälsade ju grattis i efterskott å.

Ja så Jag.Karro.Sivan, Gun å Annica kommer att åka samma buss upp till Luleå sedan tog därifrån till Boden!

Den veckan kommer också att vara intensiv men kul.

Ballerinavinkningen får vi väl köra:D:D.



ja åter till idag.

Nu ikvälls å ska jag ha middag här Wiklunds plus markus kommer. Eller jag hämtar dom och sedan åker de med natten hem.

Ja nu ska jag bara ta det lungt ett tag.

Ha det bäst!


Av Emelie Ålander - 18 november 2008 18:51

Hejsan!

ja var upp vid halv nio imorse. Gick då ut och hämtade in tidningen och ute så träffade jag Maria och Kruse. jag blev nästa brydd för hon brukar var en som sover länge när hon är ledig. men hon sa att hon hade varit vaken sedan halv sju imorse. bi pratade lite sedan gick jag in och läste tidningen. Gjorde frukost. Sedan så tog jag mig en morgon promis det var jätte skönt väder ute, men det var synd att det var så halt. men det löste sig ändå jag bröt ju inga ben eller så. Hemma igen så bar det iväg ner till garaget och började att skruva isär stolarna. För vi håller på att göra om Bordet och stolarna som pappa hade förut. Mamma har slipat dem.

Så när jag var klar med det så tog jag och diska upp. Då skrämde mamma mej.

Vi pratade om vilken färg det ska vara på möblerna.

Så vi bestämde oss för att fara och köpa det idag. Mormor var med hon med.

Så hemme igen så gick mamma ner och fortsatte och jag tog och läste den tidningen som jag fick idag och somnade till i sängen en stund.

Ja nu ikällv så har jag varit ner till stöde och använt massagestolen på jobbet den var för övrigt jätteskön att använda.

Ja nog om mig nu!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 15 november 2008 09:06

Japp i dag så blir man 20 å då får man göra allt.

Så idag hade jag min premiär på systemet! Kul att kunna köpa själv och se. Finns ju så mycket att välja mellan. Träffade även kristin och adam i stan en stund vi pratade lite.

Fick ett bidrag av min älskling till en bra ryggsäck. Han la till 700 å jag 400. Känner mig nöjd över den.

Sedan på Ica maxi handlade det sista och sen hem.

Väl hemma så sprang jag fram å tillbaka hämtade ditt och datt.

För så småningom så kom ju folket.

Pappa å wille kom först. Fick en resväska av dem. Å pengar av Ann-mari och Kalle.

Sedan kom Totte, Maj och Lillie fick en jätte fin doftranka av dem. Å av Greta handukar och Av Ellenor och Ove ett present kort på IKEA.

Sedan kom Ullet med baren fick jätte fina ljuslyktor. Sedan Kom mamma,mormor och Bettan.

Av mamma å Conny fick jag en matberedare med alla finneser.

Av bara mamma en ny radio att ha i köket å så presentkort är säkert nå mer som jag glömt. Å så av momor fick jag ock jätte fina ljulyktor, gardiner. Av Betta å Cricken fick jag fina vin glas, vin öppnare och pannlappar som man kan ha till jul fina.

Ni ska veta det att jag är jätte nöjd över mina presenter!

Tack för en lyckad dag!

ha de så bra


Ovido - Quiz & Flashcards