Alla inlägg under februari 2009

Av Emelie Ålander - 25 februari 2009 12:35

Men det är därför jag inte haft någon internet hemma och inte orkat att för blogg när jag är i stan!

Men nu är jag tillbaka.

Forsov mig imorse så missade specen. Åkte till stan hämtade Kristin vi for och tränade. Jätte skönt. Men fick kramp i magen.


Sedan får vi ock grejade två nycklar.

Var in på Speedline en sväng.


Nu är jag hos Gottarp har fått i mig lite mat nu så nu känns det bättre.

Funderar på att vila lite.


Imorron så åker jag på matten och sedan hem och packar. För på kvällen åker vi till fjällen ja ovh älsklingen min. Mamma och Conny är där uppe de. Idag är de ute på skotersvängen. Skönt att komma bort lite.


Kram

Av Emelie Ålander - 19 februari 2009 18:34

Hejsan!

Ja idag så har jag gjort någont dumt eller dumt är det inte utan det är skoj! Jag har blivit medlem i Facebook. Å hittar hur många som helst som man känner skoj.

Idag är det iaf torsdag vilket då innebär skola. Har gjort mitt prov nu så på måndag får jag reda på det. Hoppas på att det gick bra.

Sedan efter matte åkte jag och hämtade älsklingen min som var utring imorse och vik som idrottslärare. Vi var och handlade lite granna och sedan så gjort vi värsta lunchen. Ädelostsås med skinka och pasta. Efter det så var det simmning. Skönt.

Nu sitter jag vi datan.


Kram på er!

Av Emelie Ålander - 18 februari 2009 09:54

Ja idag så hade man ingen spec då! Så man fick sova lite längre. Har ätit frukost.

 Jabbat lite matte har jag även hunnit med för att jag har prov imorron på sanolikhetslära. Ja så jag ska fortsätta ett tag till. Sedan så tänkte jag gå en sväng innan jag duschar och åker på jobbet.

Jobbar mellan 13-17 idag för de har apt.


Igår var jag och mamma till stan och kollade. Både jag och hon fick med oss ett par stövlar hem. På rea. Min kostade 159 kr var så hittade det, hade kostat 400 kr.

Rickard kom och mötte upp oss också. Vi åt i stan. Mumma!

Åkte från stan så var vi in i matfors och handlade lite granna också.

Hemma var vi vid halv nio.

Kul att göra stan med mamma, kul att bara kolla också. Fast jag hittade ju stövlarna!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 15 februari 2009 11:23

Hejsan!


Igår så hade jag och min älskling det mysigt för vi var ut åt och sedan blev det bio mysigt!

Men före det så pluggade jag natur och ska även plugga idag. Inte kul men ett måste. Hr ju prov imorron! Blä för det.


Idag är det en tråkig dag för att solen ej skiner. Utan den lyser med sin frånvaro.


Nu blir det nåt att äta innan man fortsätter med något annat!


Kram

Av Emelie Ålander - 13 februari 2009 21:48

Hejsan!

Ja idag har man varit på skolan och sedan så kte man till Rickard en sväng innan man begav sig till Stöde för att jobba lite.

De ringde både från bemmaningen och från fränsta och fråga om jag kunde jobba i helgen, men svaret blev nej. Eftersom jag har naturkunskaps prov på måndag. Måste plugga.

Men fick jobba på måndag kväll iaf.


Ja hur som haver har jag iaf jobbat några timmar idag. Bättre än ingenting.

Sedan kvart över sex till kvart över nio nu så har jag suttit med naturen som vi har prov på på måndag. Det är lite kul också.

Just nu så sammanfattar jag lite. Lättar för mig att förstå det. Men jag var tvungen att sluta nu för det bara snurrar i huvudet. Å så har jag skriv kramp.

Har nu satt mig vid tv. För att relaxa lite innan sängen väntar.

Ja så är livet för mig.

Måste upp imorron och plugga lite. Rickard ska ändå hjälpa totte på speedline lite granna.

Sedan på kvällen ska vi ut och äta. Mumma!


ja ha en trevlig fredagkväll allihopa!


Av Emelie Ålander - 12 februari 2009 19:10



Hejsan! Ja nu idag har jag varit på matten och idag gick det lite svårt att förstå men när jag väl förstod så gick det. Så jag fick en klapp på axeln och hon sa åt mig att jag var duktig. Sedan så sa jag till henne att allt tar lite längre tid för mig efftersom jag har matte svårigheter. Men var på skoln till kvar över elva då gav jag upp.

För jag kände att min hjärna inte fungerade längre.

Åkte då på Ica maxi coh köte lite bröd.

Sedan till Rickard och åt lunch. Efter det så tog jag mig en tupplur innan jag och älsklingen tog bilen in och var å träna.

Det gick lite seg även där, men det kan ju bero på att jag varit sjuk och inte varit där på en vecka ungefär.

Men hur som helst så känns det bra att vara igång igen efter sjukligheten.


Nu så är det snart mat.

Sedan blir det filmtime och popcorn!

  Kram på er

Av Emelie Ålander - 9 februari 2009 19:59





Lite mkt snö

Av Emelie Ålander - 9 februari 2009 19:27

Nu var det längesedan det var såhär mycket snö. Undrar när det senast var såhär mycket. Någon som vet?


Har nu iaf varit ute och flyttat på bilen så skottarn kunde skotta. Både jag och Lövan var ute och gjorde det.


har även varit på skolan idag och kände att jag inte fattade ett piss på naturen men när jag fick jobba själv så gick det bättre. Andra passet så hade vi labb mycket spännade sådan vi framställde koksalt en mycket givade lektion.


Sedan till något mindre skoj är att jag idag skulle parkera i parkeringshuset på sjukhuset för att det var så kallt. Å det vart lite för trångt så jag bucklade till min egen bil. Då säger jag att det var tur att jag inte hade en ny bil utan min gammel bil.

Men åkte förbi speedline och visade svärfar det som hnt och han sa att det där löser vi. Så det går att fixa.


Japp nu inta soffläge!


/Emelie

Ovido - Quiz & Flashcards