Alla inlägg under augusti 2008

Av Emelie Ålander - 31 augusti 2008 20:58

Ja igår kväll så var det ljus kväll som det så fint heter. Vilket innebär att de tänder ljus och släpper ner de i vattnet. Det är ett tecken på att de varma dagarna är över för denna gång.

Ja jag var ut och åkte igår kväll å såg dessa ljus. Var så fint när det börjar bli riktigt mörkt så är det fint.


Ja mamma å Conny var på surströmming igår å när de kom hem så hade de ingen nyckel så de fick väcka mig för att komma in, det tyckte inte jag om för jag sov ju så skönt. Men men vad göra?


Ja idag har man klippt gräset å klippt sönder alla svampar som finns på gräsmattan.

Ja har även haft en pratstund med Ida idag! Kul att prata!


ja sedan tog jag mig en sväng till momor å vi åkte en sväng då!

Efter det var jag till fader en sväng.

Resande min bror gaderob å det behövdes verklingen må jag säga!


Nu ikväll så bakade jag men jag misslyckas med det, så ska ta nya tag imorron!


Saknar min älskling!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 30 augusti 2008 20:16

Ja hejsan!

ja denna vecka har jag haft sjudagarsvecka vilket jag kallar denna vecka för. Eftersom jag har jobbat sju dagar i strek å nå fasen känns det alltid! men nu är det äntligen över! Så imorron så får jag sova ett tag längre!

Ja bara jobbat denna vecka!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 27 augusti 2008 20:57

Japp då var det dags att få lön då! Å igår när jag öppnade mitt lönebesked så trodde jag inte mina ögon såvar tvungen att dubbel kolla. Men jag trodde inte att jag skulle få ut så mycket men tydligen.

Men jag har ju näst intill jobbat alla dagar som finns å så det är väl inte så konstigt.


Ja idag har man gjort sin andra dag på inskolningen i Fränsta men det är så mycket att lära sig, så jag tror att jag måste prata med Eva imorron å fårga om jag får några mera dagar!

 Ja det var nära att jag skulle få jobba fredag kväll men jag var tvungen att säga nej för jag jobbar nämligen sjudagars denna vecka. Jag gick på på söndag kväll å kliver av på lördag. Men då är jag bara inte i Fränsta utan i Stöde.

Så är det.


Japp!

//Emelie


Av Emelie Ålander - 25 augusti 2008 21:18

Jag!Hejsan!

Japp nu har jag gjort två dagar denna vecka, eftersom jag klev på mitt schema eller kanske jag ska säga sjudagarspass igår.


ja imorron bär det iväg till Fränsta på inskolning det pirrar lite i magen men det kommer nog att gå bra!

Ja sedan kliver jag av på lördagen å då kommer jag att vara dödstrött tror jag!



Ja helgen har varit kanonbra inte för att vi har gjort så mycket, men det har varit bra ändå!


Japp så är det!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 22 augusti 2008 20:56

japp det kan man säga!

Idag har jag jobbat och efter jobbet så hade vi genom gång för inslulin, men måste ut i praktiken också!


ja sedan så vart jag kvar lite på jobbet och pratade lite.


Åkte hem gjorde mat ch så. Åt, sedan så var det snabba ryck. Måste klippa gräset. det gjorde jag efter jag hade ätit,men för så hade jag damsugit,inne igen efter gräsklippningen så tog jag tag i golven och toan så nu är det fräscht igen. Mamma kommer ju på söndag kväll å det kan ju inte se ut som fan, inte för det gjorde det heller.

Diskat också.



Ja idag när jag har jobbat så har Fialotta varit ute hela dagen. Men hon fattar inte rikigt att hon kan göra i från sig ut, men det blir nog.

Just nu är hon också ute.


Ja sedan ikväll ska jag hämta Rickard å min älskling.


/Emelie

Ovido - Quiz & Flashcards