Alla inlägg under januari 2010

Av Emelie Ålander - 29 januari 2010 11:17

hejsan!

Ja jag har varit hos far min från tisdag till torsdag! Var meningen att jag skulle åka tillbaka efter tandläkaren på onsdag! Men det var ju ett himmla snöväder så jag stannade en natt till.

Det där är iaf världens gosigaste katt som finns iaf. Konstigt att han kunde bli så gosig och inte Fia alltså mamma, hon vill inte gosa för fem öre. Hon är egen hon. Har alltid varit det!

Så är det!

Ja nu så sitter jag och väntar på min kära sambo att han ska komma hem, så vi hinner ge oss ut och handla innan jag drar iväg på övningen ikväll och blir då borta tills söndag! Å på måndag skola trött lär man vara då!

Men men!

ha de bra!

kram  

Av Emelie Ålander - 19 januari 2010 18:47

Imorse var jag upp redan vid halv nioeller före det! jag åt frukost och tog på mig skidkläderna och var i spåret vid halv nio tjugo i. Det var bara tre till där i spåret och så jag då! Men det var så himmla mysigt solen ske och lungt och skönt! Bra start på dagen måste jag sägaKände att jag sprkade igång dagen på ett bra sätt då! Å sedan så vart det lite ärenden1

Sedan hem och åt lunch! Sedan började jag att plugga och tror det eller ej jag kom en bra bit in i det hela! Det är kul med det är jobbigt också! Nu skriver vi om sjukdomar mycket intressant måste jag säga!


Nu ikväll så har jag kockat stuvade makaroner och korv så gott. Var så länge sedan jag åt det sist men då fick jag äta det idag!

Hehe


Nu vet jag inte vad som händer! Orkar inte plugga nåt mera ikväll iaf1

Får plugga en annan dag!

Imorron blir det jobb! Kul att få ha lite omväxling!

Å man får gå å se i praktiken vad man läser om!


Kram

Av Emelie Ålander - 13 januari 2010 18:41

Hejsan!

japp idag var det första dagen för mig på validering till uska! En mycket spännade dag ar det varit. med en massa nya intryck. Nya människor.

Hittade en tjej som jag började att prata med på en gång!

Ja sedan så har det varit mkt korvstoppning idag men det är ju så när det är första gången och första dagen!

Men detta kommer att bli himmla intressant må jag säga!


Nu ikväll så har jag fixat maten. Tänkt åka och simma men kollade om det var öppet först men det var det ej! Så får ta de en annan dag typ imorron!

Simmade två gånger förra vecka ska försöka att göra det denna veckan också!

Men gick inte ikväll.


Lägger ut en bild bara för att det inte ska bli så tråkigt att läsa min blogg om det nu är nån som gör det!

   svärmors akvarium men en massa fiskar i men guldfiskarna är störst och äter mest!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 6 januari 2010 13:25

Hejsan!

har varit i fjällen därför jag inte har bloggat! Men nu ska jag skriva lite tänkte jag!

Det var meningen att vi skulle åka till fjällen på fredagen alltså nyårdagen men det snöade och var sådant oväder så att det blev inte så. för att jag vann över rickard att vi inte skulle åka fast han ville!


Vi åkte upp på lördagen istället stannade på lundhags och köpte strumpor jätte sköna. Rickard fick en marinoullbuff av mej som födelsedagpresent! han fyller år idag!


ja åkte hem på måndag em så vi var hemma vid halv tio på kvällen.

Men under vistelsen i fjällen åkte vi en massa skidor det är så skönt att åka skidor i fjällen mkt bättre luft där och det är så tyst där.



Här kommer lite bilder            

Ovido - Quiz & Flashcards