Alla inlägg under september 2008

Av Emelie Ålander - 28 september 2008 17:50

Hejsan!

Nu är man i Boden!

Spännade må jag säga! Idag har vi varit på rundvandring i Boden mycket intressant.

Haft teori idag på bandvagnen å! Imorron får vi se dem! Spännade!

Det vart lite för mycket nästan. för huvudet tar ju inte in hur mycket som helst. Men under tiden man får se bandvagnen kanske femöringen rammlar ner. hoppas på det.

Ja återkommer om bandvagnen!




En sak är ju skoj har ju träffat en tjej som jag gjorde TFU-G.

Kul!


Men fasen vad jobbit det är att sitta och åka buss i nästan 8h kändes ikroppen! Men jag åkte tåg från Luleå till Boden.


Kram å hejdå!

/emelie 

Av Emelie Ålander - 26 september 2008 11:09

hejsan!

japp idag är det löning och det känns jätte skönt. Har redan betalt min räkningar. Även hyran är betald så nu kan man bo en månad till.


En sak som känns konstigt är att det är min sista dag hemma på två veckor. Ska upp till Boden och göra bandvagnskurs. Men mindre skoj ska det bli att åka buss i 8 h lite drygt, men det får väl gå.


Fia hon ska bo hos morfar hon. Kommer att sakna henne. å inte bara henne. Utan även Rickard kommer jag att sakan för honom kanske jag inte får träffa på fem veckor, om vi inte ses på tisdag och jag får hoppas på det! Men men det var vi väl se.


Ja å min granne Maria hon ska sköta posten och det är jag mycket taksam för.


men nu ska jag väl ta å plocka lite grejor som jag ska ha med mej upp.

Men vet forfarande inte hur jag ska göra med datorn. Tåls att fundera på.


Ha det så bra

/Emelie

Av Emelie Ålander - 24 september 2008 19:20

Hejsan!

Japp idag är det 90 dagar kvar till jul! Så så långt är det inte kvar. jag känner att jag längtar lite granna faktiskt! Spec när man får börja julpynta inte för att jag har några julpynt men jag får väl köpa då!


Idag har jag jobbat hela dagen lång, å det har varit en bra dag för den har gått så fort tycker jag. Men det kan ju vara därför att jag har varit på ett ställe själv för första gången hela em i nedansjö. Kul med lite omväxling!


Å de ringde från Boden idag och frågade om jag skulle vara med på bandvagnskursen å jag sa att jag hade ringt till sthml förra veckan och sagt det! Å frågade om jag var med å de var jag!

Men jag ska åka buss på lördag i 8 h lite less blir man men men det lär ju gå de med!


Å vad jag stör mig på att denna hund har nu kommit ut till hundburen eler vad det nu heter å han skäller å skäller, det som har varit så lungt å skönt ett tag. Eller hur Maria??


Höres!




Av Emelie Ålander - 23 september 2008 15:04

hejsan!

japp halv åtta var man upp mirse! jag har ju en liten kisse som är så busig på mornarna så man inte kan sov så länge! Jag kelv upp och slöppte ut Fia, sedan diskade jag och så. Gjorde även frukost! Kollade på rix morronzool på tvn. Sedan så ringde jag på Stödehuset och frågade om man kunde komma och träna! å det kunde man. Så jag åkte ner och tränade och fick ett gymkort där! så nu ska det bli ordning å mig!

Men de närmaste veckorna så kan jag ju inte träna eftersom jag befinner mig i Boden! I hela två veckor! Men när jag kommer hem igen så är det bara att pallra sig dit.

Å ni tror väl inte att jag kommer att få sitta stilla där i Boden inte. Kommer ha ett späckat schema!
Efter träningen så åkte jag hem gjorde mig lite lunch!

Sedan så var det duschen som väntade! Var även till mormor en sväng!


Nu är det snart mat nere i Stöde! Sen blir det jobb ikväll roligt att få lite pengar!

Å på fredag blir det löning längtar redan!:DD


Av Emelie Ålander - 22 september 2008 10:18

Hejsan!

ja som ni kanske vet så hade jag fest på fredagen och den festen slutade halv fem på lördag morgon! Så vi tio så mådde man inte spec bra må jag säga! Mådde piss hela dagen!

Men tog reda på allt före gjorde jag iaf.

det var även meningen att vi skulle på fest i korsta på kvällen jag å rickard men så långt kunde inte jag komma. Utan jag var hemma så min älskling han kom upp till mig och vi kollade på film.

Men min underbara mamma hon är bäst hon. För jag sa varför är jag så skakis för? Jo kanske för att du inte har ätit nåt alls! å det var ju så. Mamma hon åkte ner å inhanlade ett skrov till mig å jag åt de, sedan efter en timme kände man sig normal igen!


Igår var vi till stan för det var ju åter söndag igen vilket innebär att älsklingen åker tillbaka till boden! Men det gör ju även jag på lördag!


Idag vet jag inte vad som händer faktiskt!


Svar på förra inlägget! Maria vi ska inte gifta oss än iaf, utan rickards kusin ska gifta sig!

/Emelie


Av Emelie Ålander - 15 september 2008 17:38

Ja som ni kanske har märkt så har inte jag bloggat på mer än en vecka. Det beror på att jag har varit borta i en veckan ungefär!

För jag och rickard vi har varit i Småland en vecka. Å på denna vecka så hann vi med mycket. På en dag hann vi med både ullared och gällsta.

Då gick ju den dagen.


En dag så åkte vi till Danmark med fräga. 20 min över och då förstår man inte vad de säger. Japp så är det.


När vi åkte ifrån småland så stannade vi i söderhamn först eftersom mamma är där. Vi åt där å så var vi å kollade på deras lya och detkommer att bli jättefint där.

Åkte sedan vidare till Sundsvall. Hemma vi q9 ungefär. Packade ur bilen.

Ja sedan så kollade vi på tv och pratade om bröllopet.



Å idag har jag pratat om bandvagnskursen jag ska gå den.

Så är det.


Var meningen att ville å mamma skulle komma till stöde och jag skulle hämta dem , men tåget var försenat så jag fick fara ner till stan å hämta dem. SÅ är det.

Var in i birsta en sväng å.

Hemma klippt gräset.


Nu ska jag lägga upp nåra bilder å så det inte blir så tråkigt att läsa!Fin blommaEn fin blomma!



Borgen i gränna!




Älsklingen!

Av Emelie Ålander - 3 september 2008 20:27

Den ser rolig ut!

Av Emelie Ålander - 3 september 2008 20:20

Ja idag har jag gjort mycket. Jag har städat och gjort fint överallt. Eftersom jag har en kisse som är lite busig på nätterna och hon tycker att det är jätte kul att riva upp jorden ur blomkrukorna, så varje dag får man ta fram damsugaren och suga upp blomjorden!


Ja jag har även färgat mitt hår ifag tyckte att jag hade sådan utväxt så jag var tvungen!


Var till momor en sväng.

Hemma igen gjorde mat och så.

Sedan så åkte jag till pappa!


har även bakat lite ikväll också, tror att jag har fått nån magi i att baka men det är kul å!


imorron är det jobb igen å middag på Hussborg!


/Emelie

Ovido - Quiz & Flashcards