Alla inlägg under oktober 2008

Av Emelie Ålander - 31 oktober 2008 12:04

ja tänk att det är redan sista oktober. Vart tag tiden vägen? Jag tycker alt går så fort. Det bara säger pang så är det ny månad.

Idag har man tagit tag i och städa till lite här, å det behövdes verkligen. Man måste ju passa på när man är ledig. För när man jobbar så är man så trött när man kommer hem så man vill bara göra mat och sedan ta det lungt. Men nu har jag iaf fått det gjort.

Ska även söka reda på en vetrenär som jag kan ringa till ängånde Fia.

ja sedan idag vet jag inte riktigt vad man ska göra. Är lite tråkigt när det inte blir som man har planerat men men så är det ibland.

Imorgon så kommer Rickard upp hit och då blir det middag här. Undra vad man ska äta då?


Kram å hejdå!

Av Emelie Ålander - 24 oktober 2008 22:50

Hejsan!

ja nu har min älskling kommit hem å vi har ikväll varit ut och ätit och varit på bio.

Väldans mysigt det!


Har även idag hunnit med att jobba lite! Sedan hälsat på momor.


Sedan bar det iväg till staden för att träffa älsklingen min!


Nu är det väl snart sängdags!

Kram 

Av Emelie Ålander - 20 oktober 2008 17:33

Jaha så var det ännu en ny vecka igen då!

 Idag så trodde jag att dem skulle ringa och fråga om jag kunde komma å jobba för att en var sjuk men inte.

Utan jag kelv upp och tog mig ett tränigspass med Blosson. Härligt att få röra på sig!

Ja sedan så tog jag och bäddade rent å så.

Sedan så väntade duschen på mig.

Efter det så kollade jag posten. Sedan for jag till mormor. Vi två åkte ut i skogen och kollade mysigt! Å jag tog hennes bil och backade bilen dit mormor var. Då fick jag beröm för att jag bakade så bra! Men vad kan det bero på då jo för att jag har bakt i två veckor ungefär med en stor bandvagn kanske?? Eller vad tror ni?

Ja hemma igen hos mormor fick jag mat.

Sedan åkte jag till stöde och handlade och var till pappasen en sväng.

Nu håller jag på att göra pärgratäng till mig imorron som lunch.

För tror ni inte att bemmaningen ringde och frågade om jag kunde jobba. Så imorron jobbar jag till tre iaf!

Skönt att tjäna lite pengar iaf!

ha de bäst!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 19 oktober 2008 15:34

Hejsan!

Jupp idag så fick man jobba lite granna iaf. De var ju roligt men hade gärna jobbat hela dagen för att få ihop lite kosing! Köpte med mej mat hem från knuttes jätte god lax var det! Jag som älskar lax!

Ja sedan så åkte jag hem till min lya och la mig och vila ett tag!


Nu är jag lite fundersam vad jag ska göra nu!

Man kanske skulle ta å gå ut en sväng men rätt som det är så blåser det sådan vindar ut! Men men man måste ju tåla lite å.


Kram

Av Emelie Ålander - 18 oktober 2008 12:22

Hejsan!

ja nu är det lördag igen då! Å jag har städat hela lägenheten idag det behövdes vill jag lova!

har även laddat upp en ny bild på mig eftersom jag har klippt mig!

Känns jätte skönt att vara korthårig!


Undrar vad man ska ta å göra nu då?? nån som har nåt förslag?


/Emelie

jag med ny frissa


Av Emelie Ålander - 16 oktober 2008 18:51

Hejsan!

japp idag så hade jag tid hos frissan. Å jag ville ha nåt nytt å fränt. Å nå fasen vart det nå nytt alltid! Jag är korthårig nu. Så här korthårig har jag nog inte varit sedan jag gick i sexan eller nåt! Men det känns jätte skönt! Å kul med förändring. Eftersom det behövs ibland så.


har varit å hålsat på min moster idag oxå har länge funderat på det. Å tänkt nu ska jag åka till Elisabeth å Krikken men har inte blivit av, men idag vart det! Vi pratade em massa tok. Skönt att ha dej elisabeth att prata med om allt..


Sedan hem och kolla först posten hos far. Sedan hem å gjorde mat och färgade håret!


Nu vill jag åka till momor!


Kommer i bilde senare på min nya frissa!

Av Emelie Ålander - 14 oktober 2008 08:37

Hejsan! jag befinner mig nu i fjällstugan i ottsjö. Så är mammas å connys! Men igår så var det lite svårt att hitta hit för det var mörkt och så. Men vi hittade stugan tillslut. Så i natt har vi sovit här. Strömmen gick för oss. Men precis kl fem imorse så kom den tillbaka å då vart jag rädd.


Nu är jag vaken och funderar på om man ska ta å söka sig till duschen det vore lite skönt faktiskt!

Sedan blir det väl frulle och sedan ut på äventyr.!


Ovido - Quiz & Flashcards