Alla inlägg under juni 2008

Av Emelie Ålander - 29 juni 2008 21:23

Hejsan! Ja sist jag skrev så skulle jag fara på tfu-g vilket var fasen det mest intensiva och krävade jag gjort! Men det var skit kul! Var roligt att träffa så mycket männsikor och det roligaste av allt var att alla pratade med alla!

Japp var alltså i stockholm och lev lumpar liv en vecka!

Var jobbigt att skiljas från de kompisar som man hade fått! Hoppas på att träffa er igen!


Ja kom hem lagom till midsommar! Vilket innebar att jag kelv på mitt schema på midsommarafton på kvällen! Seddan jobbade jag hela helgen!

Sedan i mådags så hämtade jag min kattunge som är en tjej som heter Fia! Å i helgen har  jag å hon varit i stan å hon har träffat stora kissar! Fick sig en snyting av Pettson! Ja idag har hon varit ute vid damen å undersökt den och det var mycket intressant!

Nu är vi hemma å hon är så trött!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 11 juni 2008 21:06

Hejsan!

ja som ni säkert vet vid det här laget så åker jag bort en vecka nu! Hela vägen till Stockholm å då ska jag gå grundutbildninge inm bilkåren det kommer att bli en tuff vecka men mycket spännade må jag säga.

Ja så just nu befinner jag mig nere istan så det inte blir så långt att åka in till tåget imorron! men är man snäll å glad och pratar med sina svärförlädrar så löser sig allt! Som för mig nu!

Ja så är det, lilla magen på Emelie den är nervös nu!

Men nu ska jag gå!

ha det bäst!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 10 juni 2008 23:02

Hejsan!!

Ja idag fyller min bror år han blir då 14 år! Ja idag har det inte varit nå bra väder men de regn som kom var ju bra det!

Ja släktträff har man haft iaf en liten sådan!

Även jobbat kvällen!

Ja inte så mycket att säga. Men en sak är säker är lite nervös inför torsdagen!!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 8 juni 2008 21:55

Hej!!

Ja denna helg så har det varit fullt upp! Det började på fredagen då jag hade uniformen på mig och ledde tåget ner på stan! Kul var det men lite pinsamt! När det var över så var det ficka med bilkåren på Statshuset! Sedan så åkte jag och älsklingen och handlade! Å sedan hem jag tog mig en powernap. Sedan gjorde jag mig i ordning och sedan så åt vi! Efter et tag så kom gästerna och vi hade lite förfest hos Rickard innan vi drog ut! På bussen så var det Baxan som körde fick då åka gratis. Väl inne i stan så gick vi på Liqwid bar eller hur det nu stavas.  Sedan så gick vi vidare på O`learys   där vi hade det jätte trevligt sedan så gick vi ner på dansgolvet å det var skoj men så himmla varmt så det gick nästan inte å andas. Så jag tog en paus i allt dansade å då så såg jag någon som jag kände igen och det var Tony så han och jag vi pratade mycket vi och min älskling vart lite svartsjuk, vi skulle bli hämtad av Lillie i mopedbilen för det inte fanns några bussar som gick. Så hon tjade en 100 för att köra oss! Kul var det iaf! Å på lördagen det vill säga dagen efter så mådde jag prma så vi var både inne i stan och ute i birsta och kollade! Sedan så åkte vi hem och gjorde oss i ordning fast först tog Rickard en powernap! Å sedan så fick Maj köra oss till Korsta där vi grillade, där hos Sanna. Det kom en liten rävunge ut på gården också! Söt han var bilder finns på bilddagboken! Å Sedan så drog jag å Rickard vidare ut på Stan vi var på Irish Pub hela kvällen! Buss hem. Ont i mina skavsår!



Å idag så skulle vi köpa däck till min cykel men de fanns ej!

Sedan hem till rickard igen åt rabarberpaj! Sedan in till stan släppte av honom där, så nu sitter han på bussen påväg till boden! Å kommer hem onsdag nästa vecka å då är inte jag hemma ´, utan jag kommer på torsdag!

Ja handlade lite innan jag åkte hem! Hemma har vi inte gjord så mycket. Hämtat sterion hos pappa för nu är det nästa tomt här! Å varit å kollat på en kissunge! Så blir min om fyra veckor! Kul kul!

Å nu ska jag sussa!

SKa jobba imorron!

//Emelie

Av Emelie Ålander - 5 juni 2008 13:42

Hejsan allihop! Min rubrik det är bara förnamnet till värme som är på Stöde bröd en sådan dag som denna! Faqn man kan knappt andas eller nånting! Men jag har iaf varit där i fyra hela dagar och jag tycker jag har gjort det jätte bra med 40c det är inte så rologt att arbeta i en sådan temperatur! Men ni kan ju testa själva!

Ja nu är jag hemma håller på pysslar lite! Ska senare åka ner till stan för att träffa älsklingen min!

Ja igår kväll så jobbade jag även kvällen och det gickdet men lite sömn i natt! Kelv upp 4.40 sedan var det bara att fara iväg!

Ja det var nog allt för denna gång!

Av Emelie Ålander - 1 juni 2008 20:01

Hejsan!

Ja nu i helgen så har jag och min svärfar varit i boden hela helgen! Vi åkte vid tolv på dagen framme halvåtta på kvällen! Fick man träffa älsklingen min och vi fick sova på luckan och dom i tält! På lördagen så var det jätte roligt att gå runt och titta! Man fick även se herr kopral i uniform snygg han är! Å sedan så var det massa stationer man skulle gå runt på!  Sedan på kvällen så ktge vi in till Lule och åt jätte god mat! Mysigt där! Skulle kunna tänka mig att bo där! Å sedan tillbaka till boden! Pratade och gick en sväng med älsklingen på kvällen,så vi fick vara lite för oss själva! Mysigt där! Nu vet man hur lumparlivet är! Å jaf förstår honom ibland när han säger att det känns som ett fängelse! Nu är man hemma i sin egen lya igen då! Jobbar imorron på stöde bröd denna vecka! Kul eller inte men vad gör man inte för pengarna! Jobbigt att åka bil när det är så här varmt men nu ska vi inte klaga!




Kram å hejdå!

/Emelie

Ovido - Quiz & Flashcards