Alla inlägg under maj 2008

Av Emelie Ålander - 29 maj 2008 20:42

Hejsan!

Ja har inte skrivit på ett tag eller tre dgar rä det nog eller nåt sådant!

Aja skitisamma!

Jag har bara jobbat hela tiden så det är väl inte så roligt att veta! Å när jag väl skulle vara ledig så ringde de ut mig så jag måste jobba för det var en som var Sjuk! Så kan det vara! Å idag skulle jag bara jobba till tre men fick jobba till sjutton för att det var så att A-l skulle planera! Aja jag är glad jag för pengar blir det ju! Syntes ju på denna lön undra då hur nästa bil!


Ja imorron är jag ledig och då åker jag och svärfar till boden! För att vara där hela helgen!


/Emelie

Av Emelie Ålander - 26 maj 2008 22:35

Hejsan!

Ja nu har vi alla i min släkt gått och vätnat på att denna dag ska komma! Å idag fick farfar,farbor,bror,pappa mm äntligen somna in! Närmare bestämt kl 14:00 så sökte han sig till ett annat liv! Så det kändes jätte jobbigt i kroppen även på mig för det var ju trots allt en släkting närmare bestämt min farbror! Men skönt för han att inte plågas längre! Om man tänker efter vad har han haft för liv de snaste 6/7 åren! Suttit i en rullstol och inte kunnat gjort ett dugg själv! Vila i frid Tage Åhlander!


Ja sedan ikväll så har jag varit på Kårafton i Övre Bredsand å kan ni gissa jag var ygnst resten var tanter!

Ja men det var väl trevligt! Fick även se en till stöde bo Eva-Britta å det var ju inte så konstigt att jag kände igen ansiktet på henne då om hon är Stöde bo. Alla känner alla i Stöde!

Ja så är det!


Fick även jobba längre idag på jobbat än till tre för det fattades folk!

Så är det å snäll som man är så ställer man upp:P


Helgen har varit lung!



Det var allt för denna gång!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 23 maj 2008 20:51

ja idag är det ett år sedan det hände! Att vi var tvungna att fatta det beslutet vi ej ville fatta att Molly skulle få somna in! Gumman du vet väl att jag saknar dig något grymt mycket! Huhua vad du var förståndig och klok. Du visste vad man sa! Snälla kan du inte komma tillbaka igen till oss! Men det går inte! Nu så rinner tårarna på mig!


Ja idag har jag jobbat och vårat jobb idag har mest bestått av kaos tycker jag! Men men det är väl så ibland också! Allt kan ju inte gå som på räls inte.

Ja idag bjöd Pappa på mat! Gott gott! Sedan var jag och solade mig! Nu hemma. Ska väl glötta lite på dumburken innan jag drar iväg in till staden! För min underbara älskling kommer ju ikväll!


Vill även säga Grattis åt Ida som klarade körkortet idag!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 22 maj 2008 21:19

Hejsan!

Ja igår så ringde ju jag och bokade tid för klippning och den fick jag idag kl 9:00. Så imorse fick man ta å kliva upp tidigt för att göra sig i ordning! Så vid kvart över sju går jag ut efter tidningen och lövan har då nyss kommit hem. Frågar då mig om jag skulle jobba! Ne jag ska iväg och klippa mig! Men varför är du uppe så tidigt då! Jo för jag har tid kl 9:00. Så kvart i åtta åkte jag ner till stan! Å var där vid halv nio. Jaha betalade parkeringen. Sedan så gick jag och stosa ett tag innan de öppnade! Å jag var där en timme och det var jätte skönt och bra så jag är kanon nöjd! Ja sedan så jag jag på Lindex och pratade med Linn lite. Sedan vidare förderv tiden till Ida kom ner på Stan. Vi gick och fikade. Sedan så skulle hon ha körlektion och jag måste gå till parkeringen. Då får jag se Eva Persson där och det var en glad överraskning för mig då! Ja vi pratade lite. Sedan åkte jag ut till birsta på maxi där och handlade lite saker! Sedan hem till pappsen en sväng! Å så sedan hem och misslyckade med maten! Men men. Sedan åkte jag till mormor en sväng, hon var i bakar tagen hon. Ja åkte hem igen och då var grovsope hämtan här! Vilket då var Leif så vi pratade lite granna! Ja sedan gick jag in och färgade mitt hår å nu vart det mörkt! Men det slits ju bort i duchen! Men jag är nöjd idag med mitt hår! Skönt att ha kort mot sommaren!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 21 maj 2008 22:01

Hejsan!

Idag har jag jpbbat en c tur vilket innbär att jag bra jobbade till tolv! ja när jag jobbade så frågade min kusin mig om jag skulle på vårshowen. Å ja det skulle jag väl kunna göra! Så jag åkte hem och så pratade jag lite med mammsen. Å sedan smsade jag henne å sa att jag tänkte gå på vråshowen och så blev det! Ja har även beställt klipptid tills imorron idag:D. Det ska bli så skönt så!

ja ikväll så har jag varit på Stödes årliga vårshow och det var bra!

Ja nu så är det väl inte mycket mer att spela på!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 20 maj 2008 19:23

Hejsan!

Ja min moster pojkvän fyllde år i lördag så idag så for vi dit. Men han jobbade men Elisabeth hon var hemma så vi fick lite fika och pratade en väldans massa! Sedan så började oskan att gå och Elisabeth vart rädd! Ja sedan så var vi tvungen att fara för jag skulle var på jobbet kl 13.00 och där var jag före Carina! Å sedan så jobbade jag till fem med Carina jag och hon vi kompar så himmla bra och det är kul att jobba med henne:D

Ja sedan så har jag även fått mitt sommarschema idag så nu vet jag hur jag jobbar och jag har ju sagt tidigare att jag ska jobba på båda grupperna! Jupp så är det!

Nu ikväll så har Wille jag å mamma varit till mormor en sväng!

Imorron ev så blir jag ensam igen för då åker mamma ner över igen!

Skönt! Men ibland lite långsamt.

Men längtar till helgen då Rickard min älskling kommer hem!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 19 maj 2008 19:22

Hejsan!

Ja idag är det måndag!

Kan ni tänka er för ett år sedan så hade man ett litet tag kvar i skolan! Å det var balen å det var allt annat rutomkring! Men nu så jobbar man strödagar inom hemtjänsten!

Idag har jag jobbat hela dagen! Vad jag tycker det ska bli spännande att se lönen i juni! Å idag har Anna Hamrin haft inskolning på Diamanten! Dit ska jag imorron!

Ja så nu är man skapligt trött när kvällen faller över en!

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på!

Men ha det så bra!

/Emelie

Av Emelie Ålander - 18 maj 2008 20:03

hejsan!

Ja jag har varit hel ledig i tre hela dagar det har varit så skönt. För när man har jobbat fyra dar i rad långa pass så är man ganska trött! Ja i fredags så tog jag tag i gräset så var hur långt som helst! Det vart fint och det var skönt att röra på sig lite, synd bara att det var så långt! Ja sedan så gjorde jag väl mat tacos till mig och mamma!

Ja sedan på kvällen var jag ner och hämtade min älskling min! Var så skönt att får träffa honom! Så i helgen har vi bara myst hela helgen!

Skönt! Nu är han på väg till boden igen! Men hem kommer han nästa helg! Längtar redan!

/Emelie

Ovido - Quiz & Flashcards